Оголошення

Редакція надає сприяння у пошуку експертів або фахівців для проведення психологічної, товарознавчої експертизи, досліджень на поліграфі.

Тел.: 0934767260

Перегляди: 160

Протягом 2020 року, йдеться у листі, до Вищої ради правосуддя надходили численні звернення місцевих та апеляційних судів різних регіонів України про їх неналежне фінансування. У них повідомлялось про нестачу коштів як на оплату праці працівників апаратів судів, так і на інші видатки для здійснення правосуддя – надсилання поштових відправлень, придбання паперу, утримання приміщень, оргтехніки, інформаційних систем, винагороду присяжним тощо. Ця ситуація склалась внаслідок того, що відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» потреба у фінансуванні за бюджетною програмою «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» була задоволена лише на 50,2%.

Збільшення видатків за вказаною бюджетною програмою на 1 077,6 млн грн (після ухвалення Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» від 13 квітня 2020 року № 553-ІХ) не вирішило питання дефіциту фінансових ресурсів для судової системи, зазначається у листі Голови ВРП до Прем’єр-міністра України.

Водночас неодноразові звернення Вищої ради правосуддя до очільника Кабінету Міністрів України та Міністра фінансів України з проханням ініціювати внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» щодо повного забезпечення мінімальної потреби видатків споживання для місцевих та апеляційних судів не були враховані.

Серед повноважень Ради, визначених статтею 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя», передбачена участь ВРП у визначенні видатків Державного бюджету України на утримання судів, органів та установ системи правосуддя. Також участь Вищої ради правосуддя у бюджетному процесі окреслена нормами Бюджетного кодексу України. Виходячи з цього, повідомляє Голова ВРП Андрій Овсієнко, Вища рада правосуддя надіслала до Кабінету Міністрів України пріоритетні завдання фінансового забезпечення судової влади та її незалежності на період 2021–2023 років. З-поміж них:

забезпечення в повному обсязі видатків на виплату суддівської винагороди у визначеному законодавством розмірі й оплату праці працівників апарату, а також нарахування на заробітну плату;

впровадження та супроводження Єдиної судової інформаційно- телекомунікаційної системи;

розбудова Служби судової охорони та забезпечення її повноцінної діяльності;

забезпечення судів приміщеннями відповідно до Державних будівельних норм України В.2.2-26:2010 «Будинки та споруди. Суди», а також створення у цих приміщеннях належних умов для здійснення судочинства, облаштування сучасними технічними засобами ведення судового процесу кабінетів суддів і працівників апаратів.

Опрацювавши граничні показники видатків державного бюджету на 2021–2023 роки, доведені листом Міністерства фінансів України головним розпорядникам коштів державного бюджету системи правосуддя, Вища рада правосуддя 3 вересня 2020 року звернулася до Міністра фінансів України з проханням передбачити у проєкті Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» збільшення видатків бюджету, зокрема, для Державної судової адміністрації України на 21 515 827,5 тис грн (з них оплата праці –
16 748 679,1 тис. грн, видатки розвитку – 4 186 391,9 тис. гривень).

Однак у проєкті Державного бюджету України на 2021 рік, схваленому Кабінетом Міністрів України 14 вересня 2020 року, пропозиції Вищої ради правосуддя всупереч вимогам законодавства враховані не були, зауважує Голова ВРП.

На обсягах критично необхідних видатків для функціонування судової влади в 2021 році, нагадує він, наголошувалося на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, яке відбулося 2 листопада 2020 року за участю очільників органів та установ системи правосуддя та Міністра фінансів України. Тоді керівник Мінфіну пообіцяв, що відповідне питання буде розглянуте під час доопрацювання проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».

10 листопада 2020 року Вища рада правосуддя звернулася до Міністерства фінансів України з проханням при підготовці проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» до другого читання врахувати пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань правової політики щодо збільшення видатків загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» на 5 656 400,0 тис. гривень.

Втім, у доопрацьованому Міністерством фінансів України до другого читання проєкті Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», який 26 листопада 2020 року був схвалений Кабінетом Міністрів України та направлений на розгляд до Верховної Ради України, пропозиції щодо збільшення зазначених видатків враховані не були, і 15 грудня 2020 року Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» без урахування цих пропозицій.

Звернення Вищої ради правосуддя до Міністерства фінансів України щодо недостатнього фінансування судової влади відверто ігноруються, акцентує увагу Голова ВРП. Така позиція, за його словами, є неприйнятною, адже призводить до незабезпечення потреб органів правосуддя хоча б критично мінімальними обсягами видатків, які б дали змогу судам не зупинити здійснення правосуддя у 2021 році.

«Вчергове наголошуємо на закріплених у статті 130 Конституції України положеннях щодо забезпечення державою фінансування та належних умов для функціонування судів і діяльності суддів та окремого визначення у Державному бюджеті України видатків на утримання судів з урахуванням пропозицій Вищої ради правосуддя та просимо в подальшому враховувати їх під час визначення обсягів відповідних видатків державного бюджету», – йдеться у листі Голови Вищої ради правосуддя.

Вища рада правосуддя


За інформацією Судова влада України

Додатково, Переказати кошти для допомоги Збройним Силам України та гуманітарної допомоги з платіжної картки 

Традиційно, нагадуємо користувачам журналу, що науковий журнал запроваджив надання послуг «Консультація»: запит на проведення судово-психологічної експертизи за різними підставами, у тому числі відшкодування моральної шкоди завданою військовими злочинами, із застосуванням поліграфа на замовлення зацікавлених осіб, суду, правоохоронних органів згідно процесуальних кодексів. - URL: http://expertize-journal.org.ua/konsultacia Телефон для термінового дзвінка судовому експерту: +38 093 476 72 60 (Viber, Telegram, Whatsapp).

Звертаємо увагу, організація проведення професійних консультацій всім зацікавленим, здійснюється членом Президії Науково-консультативної та методичної ради з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України, головним редактором журналу, атестованим судовим експертом психологом (поліграфологом), кандидатом психологічних наук, доцентом Назаровим Олегом Анатолійовичем. 

В 2023 року виповнилося 10 років викладання головного редактора журналу Назарова Олега Анатолійовича для суддів, помічників суддів, секретарів та працівників апарату судів, які підвищували свою кваліфікацію в Національній школі суддів України протягом 2013-2023 років. З цієї нагоди Назаров О.А. був відмічений Почесною грамотою Національної школи суддів України за підготовку високваліфікованих кадрів для системи правосуддя. Багато проведено було підготовлених корисних та цікавих тем в галузі судової експертизи, судово-психологічної експертизи, основ психології та застосування поліграфа, опитування дитини. В тому числі багато тем було напрацьовано для адвокатської аудиторії (справи щодо відшкодування моральної шкоди, визначення місця мешкання дитини, угоди з вадами волі, застосування поліграфа тощо). Для замовляння вебінару, тренінгу спеціальної тематики в галузі судової експертизи звертайтесь за телефонами редакції журналу: +38093 476 72 60. 

Офіційній Інтернет-сайт щодо призначення та проведення судово-психологічної експертизи, судового експерта психолога (поліграфолога) Назарова О.А. (свідоцтво Міністерства юстиції України від 09.07.2020 №2035) 

Офіційний Інтернет-сайт щодо призначення та проведення судово-психологічної експертизи із застосуванням поліграфа, тестувань на поліграфі в Україні за міжнародними стандартами (поліграф EyeDetect, розробник Converus Inc., USA)

Продаж портативного обладнання для поліграфа Mobi підлокітники Polygraph в Україні (Схвалено президентом Міжнародного співтовариства поліграфологів, ISOPE, США)

В Україні затверджена кваліфікаційна характеристика професії «Поліграфолог» та 25 жовтня 2021 року уведена сама професія «Поліграфолог» змінами № 10 до Національного класифікатора професій ДК 003:2010

Надання послуг щодо розробки та проведення групових тренінгових занять за різними напрямами судово-психологічної експертизи в сучасному судочинстві, у тому числі із застосуванням поліграфа 

Незалежній не державній професійній атестованій судово-психологічній експертизі в Україні бути: історія однієї перемоги або про можливість призначення першої недержавної професійної атестованої судово-психологічної еспертизи з 09 липня 2020 року 

Електронна бібліотека судді, адвоката, психолога, батьків: «Допит, опитування дитини в суді». Методичні рекомендації, нормативні документи, постанови Верховного Суду 

Огляд змін до законодавства України: процесуальний статус спеціаліста у кримінальних провадженнях про кримінальні проступки з 1 липня 2020 року  

Електронна бібліотека правозахисника України. Серія: Застосування рішень Європейського суду з прав людини в українському судочинстві 

Електронна бібліотека судді України: квітень 2020 року (більше 70 книг) 

Колекція зразків клопотань про відкладення розгляду справи у зв’язку із впровадженням карантину та типові зразки заяв, які подаються до суду станом на 20 березня 2020 та оголошення ДСА України від 19 березня 2020 

І на останок щодо професійного розвитку, актуальні вакансії можна переглянути на сайті - Jooble (потрібно на тиснути, щоб перейти за посиланням).