Щотижня кількість звернень на «гарячу лінію» Вищої ради правосуддя збільшується в середньому на 20. Загалом з початку 2020 року до ВРП надійшло 1 722 дзвінка від громадян.
Так, у І кварталі 2020 року зафіксовано 561 звернення за телефоном, у ІІ кварталі – 290. У ІІІ кварталі 2020 року порівняно з попереднім кварталом кількість дзвінків від громадян збільшилася на 581 та становить 871 телефонне звернення.
Запитувачами інформації є сторони у справі та їхні представники, судді, прокурори та інші громадяни, яких здебільшого цікавлять стан розгляду дисциплінарної скарги щодо судді та порядок її подання, загальні питання щодо діяльності Вищої ради правосуддя. Крім того, особи цікавляться, яким чином отримати рішення суду під час карантину, і висловлюють прохання надати консультацію з правових питань. Також громадяни скаржаться на нестачу кадрів у вітчизняних судах, що заважає вчасному вирішенню спорів, які стосуються здебільшого сімейних, житлових, земельних відносин, та на тривалий розгляд справ у судах.
Телефонна «гаряча лінія» у Вищій раді правосуддя працює щоденно для надання довідково-консультативної допомоги громадянам, які звертаються в телефонному режимі з питань діяльності ВРП або її органів, а також із пропозиціями, заявами (скаргами) громадян стосовно діяльності ВРП (її органів).
У березні 2020 року було прийнято рішення про запровадження додаткового номеру «гарячої лінії» для громадян на весь період дії установленого на території України карантину.
Телефони «гарячої лінії»:
- (044) 481-06-26
- (044) 481-06-46
На період дії карантину телефонна «гаряча лінія» Вищої ради правосуддя працює щоденно (за винятком святкових і вихідних днів), із понеділка по четвер – з 08:00 до 17:00, у п’ятницю – з 08:00 до 15:45, обідня перерва – з 12:00 до 12:45.
Під час звернення на телефонну «гарячу лінію» заявнику слід повідомити посадовій особі таку інформацію:
- прізвище, ім’я та по батькові (якщо є уповноваженою особою (представником) – відповідні дані особи, в інтересах якої діє);
- поштову адресу та/або адресу електронної пошти, на яку має бути надіслана відповідь на звернення, контактний номер телефону;
- суть порушеного питання, пропозиції, заяви (скарги), зазначену стисло, лаконічно, без дублювання інформації та зайвої деталізації.
Нагадаємо, що звернення громадян, у яких порушуються питання довідкового чи консультативного характеру, та такі, що не потребують додаткового вивчення, розглядаються безпосередньо після запису до електронного журналу під час телефонної розмови.
Звернення громадян, у яких порушуються питання, що потребують детального вивчення та опрацювання, фіксуються посадовою особою за відповідною формою та передаються для реєстрації. Подальший розгляд цих звернень здійснюється у порядку, що передбачений для розгляду письмових звернень, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
Якщо розгляд та вирішення порушеного у зверненні питання не належить до повноважень Вищої ради правосуддя, уповноважена посадова особа роз’яснює громадянину, до якого державного органу влади або органу місцевого самоврядування доцільно звернутися.