Оголошення

Редакція надає сприяння у пошуку експертів або фахівців для проведення психологічної, товарознавчої експертизи, досліджень на поліграфі.

Тел.: 0934767260

Перегляди: 358

Положення законопроєкту «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку призначення членів ВРП та підвищення інституційної спроможності ВРП» суперечать таким елементам принципу верховенства права, як юридична визначеність і заборона свавілля. На цьому наголошується у консультативному висновку ВРП.

Не відповідають Конституції України норми законопроєкту, розробленого Мін’юстом, які стосуються порядку утворення та діяльності Експертної комісії з добору кандидатів на посаду члена ВРП (Комісія), проведення нею конкурсу для попереднього добору кандидатів на посаду члена ВРП, одноразової перевірки нею діючих членів ВРП на відповідність встановленим етичним стандартам.

Законопроєктом передбачено, що до складу Комісії входитимуть три особи з числа суддів або суддів у відставці, три особи, визначені Громадською радою доброчесності, три особи, визначені міжнародними та іноземними організаціями. Планується, що Комісія проводитиме конкурс для попереднього добору кандидатів на посаду члена ВРП окремо для кожного суб’єкта обрання (призначення). А також проведе одноразову перевірку діючих членів ВРП. Рішення за результатами перевірки щодо невідповідності члена ВРП встановленим для судді етичним стандартам підлягатиме обов’язковому розгляду суб’єктом обрання (призначення) для вирішення питання про звільнення його з посади.

ВРП у своєму висновку наголосила на неприпустимості створення органу, який не має конституційної основи. Адже Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 11 березня 2020 року № 4-p/2020 дійшов висновку, що органи (Комісія з питань доброчесності та етики), утворені при конституційному органі, закон не може наділяти контрольною функцією щодо цього конституційного органу. Створення Комісії не узгоджується з нормами законодавства України та міжнародними стандартами.

У нормі законопроєкту про делегування Міністром юстиції України осіб до складу Комісії (у разі якщо у визначений термін цього не зробила Рада суддів України) ВРП вбачає намагання органу виконавчої влади втрутитись у діяльність судової влади.

Щодо норми про проведення Комісією конкурсу для попереднього добору кандидатів у висновку зазначається, що Конституцією України не передбачена можливість обмежувати конституційно визначених суб’єктів формування ВРП (Верховну Раду України, Президента України, з’їзд суддів України, з’їзд адвокатів України, всеукраїнську конференцію прокурорів і з’їзд представників юридичних вищих навчальних закладів та наукових установ) у їхньому конституційному праві обирати (призначити) того чи іншого кандидата на посаду члена ВРП. «Суб’єкти обрання (призначення) самостійно оцінюють кандидатів до ВРП на доброчесність при їх обранні (призначенні). Проєктом фактично обмежується конституційне право цих суб’єктів самостійно обирати (призначати) членів ВРП», – йдеться у висновку.

З приводу участі у складі Комісії осіб, визначених міжнародними та іноземними організаціями, з якими Україна співпрацює у сфері запобігання та протидії корупції відповідно до міжнародних договорів України, ВРП зазначає, що це положення порушує основоположні конституційні принципи державотворення, зокрема суверенітет, право народу України на його реалізацію, неподільність державної влади. Адже міжнародні організації як суб’єкти делегування трьох кандидатур до складу Комісії не є представниками народу України, а тому не є носіями державної влади в Україні.

«Конституція України не передбачає можливості обмеження державного суверенітету чи зміни способу реалізації громадянами народовладдя шляхом делегування владних повноважень іноземним організаціям та громадянам. Міжнародні партнери можуть мати виключно дорадчу функцію у формуванні державних органів», – наголошено у висновку.

Щодо участі у складі Комісії осіб від Громадської ради доброчесності ВРП зауважує, що діяльність ГРД не повною мірою виправдала мету її створення, а результати її діяльності в оцінюванні суддів виявилися доволі неоднозначними. «Відповідно до частини першої статті 87 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» Громадська рада доброчесності утворюється з метою сприяння Вищій кваліфікаційній комісії суддів України у встановленні відповідності судді (кандидата на посаду судді) критеріям професійної етики та доброчесності для цілей кваліфікаційного оцінювання. Чинним законодавством не визначено чітко статус ГРД – чи є вона суб’єктом владних повноважень, чи інститутом громадянського суспільства. Не визначено також обсяг її повноважень та відповідальність. Це створює перепони для оскарження її рішень та висновків особами, стосовно яких такі рішення прийняті та на чиї права й інтереси такі рішення впливають», – підкреслюється у консультативному висновку.

Стосовно одноразової перевірки діючих членів ВРП, яка передбачена законопроєктом, у висновку зазначено: «Запропонована вимога щодо перевірки на доброчесність чинних членів Вищої ради правосуддя, які є суддями і вже пройшли вказану перевірку в порядку частини третьої статті 127 Конституції України, ставить під сумнів встановлені законом порядок і процедуру призначення судді на посаду, нівелює легітимність цієї процедури та є такою, що посягає на суддівську незалежність».

Оскільки підготовлений Міністерством юстиції України проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку призначення членів Вищої ради правосуддя та підвищення інституційної спроможності Вищої ради правосуддя» суперечить нормам Конституції України, Вища рада правосуддя не підтримує його.

Вища рада правосуддя


За інформацією Судова влада України

Додатково, Переказати кошти для допомоги Збройним Силам України та гуманітарної допомоги з платіжної картки 

Традиційно, нагадуємо користувачам журналу, що науковий журнал запроваджив надання послуг «Консультація»: запит на проведення судово-психологічної експертизи за різними підставами, у тому числі відшкодування моральної шкоди завданою військовими злочинами, із застосуванням поліграфа на замовлення зацікавлених осіб, суду, правоохоронних органів згідно процесуальних кодексів. - URL: http://expertize-journal.org.ua/konsultacia Телефон для термінового дзвінка судовому експерту: +38 093 476 72 60 (Viber, Telegram, Whatsapp).

Звертаємо увагу, організація проведення професійних консультацій всім зацікавленим, здійснюється членом Президії Науково-консультативної та методичної ради з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України, головним редактором журналу, атестованим судовим експертом психологом (поліграфологом), кандидатом психологічних наук, доцентом Назаровим Олегом Анатолійовичем. 

В 2023 року виповнилося 10 років викладання головного редактора журналу Назарова Олега Анатолійовича для суддів, помічників суддів, секретарів та працівників апарату судів, які підвищували свою кваліфікацію в Національній школі суддів України протягом 2013-2023 років. З цієї нагоди Назаров О.А. був відмічений Почесною грамотою Національної школи суддів України за підготовку високваліфікованих кадрів для системи правосуддя. Багато проведено було підготовлених корисних та цікавих тем в галузі судової експертизи, судово-психологічної експертизи, основ психології та застосування поліграфа, опитування дитини. В тому числі багато тем було напрацьовано для адвокатської аудиторії (справи щодо відшкодування моральної шкоди, визначення місця мешкання дитини, угоди з вадами волі, застосування поліграфа тощо). Для замовляння вебінару, тренінгу спеціальної тематики в галузі судової експертизи звертайтесь за телефонами редакції журналу: +38093 476 72 60. 

Офіційній Інтернет-сайт щодо призначення та проведення судово-психологічної експертизи, судового експерта психолога (поліграфолога) Назарова О.А. (свідоцтво Міністерства юстиції України від 09.07.2020 №2035) 

Офіційний Інтернет-сайт щодо призначення та проведення судово-психологічної експертизи із застосуванням поліграфа, тестувань на поліграфі в Україні за міжнародними стандартами (поліграф EyeDetect, розробник Converus Inc., USA)

Продаж портативного обладнання для поліграфа Mobi підлокітники Polygraph в Україні (Схвалено президентом Міжнародного співтовариства поліграфологів, ISOPE, США)

В Україні затверджена кваліфікаційна характеристика професії «Поліграфолог» та 25 жовтня 2021 року уведена сама професія «Поліграфолог» змінами № 10 до Національного класифікатора професій ДК 003:2010

Надання послуг щодо розробки та проведення групових тренінгових занять за різними напрямами судово-психологічної експертизи в сучасному судочинстві, у тому числі із застосуванням поліграфа 

Незалежній не державній професійній атестованій судово-психологічній експертизі в Україні бути: історія однієї перемоги або про можливість призначення першої недержавної професійної атестованої судово-психологічної еспертизи з 09 липня 2020 року 

Електронна бібліотека судді, адвоката, психолога, батьків: «Допит, опитування дитини в суді». Методичні рекомендації, нормативні документи, постанови Верховного Суду 

Огляд змін до законодавства України: процесуальний статус спеціаліста у кримінальних провадженнях про кримінальні проступки з 1 липня 2020 року  

Електронна бібліотека правозахисника України. Серія: Застосування рішень Європейського суду з прав людини в українському судочинстві 

Електронна бібліотека судді України: квітень 2020 року (більше 70 книг) 

Колекція зразків клопотань про відкладення розгляду справи у зв’язку із впровадженням карантину та типові зразки заяв, які подаються до суду станом на 20 березня 2020 та оголошення ДСА України від 19 березня 2020 

І на останок щодо професійного розвитку, актуальні вакансії можна переглянути на сайті - Jooble (потрібно на тиснути, щоб перейти за посиланням).

 3 декабря 2024

Новини